Palau de Comunicacions i Transports (Barcelona - Parc de Montjuïc - Barcelonès)


Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports (Foto: Albert Esteves, 2016)

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports (Foto: Albert Esteves, 2016)

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports (Foto: Albert Esteves, 2016)

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports (Foto: Albert Esteves, 2016)

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports (Foto: Albert Esteves, 2016)

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports (Foto: Albert Esteves, 2016)

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports (Foto: Albert Esteves, 2016)

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports (Foto: Albert Esteves, 2016)

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports

Barcelona - Palau de Comunicacions i Transports (Foto: Albert Esteves, 2016)



TipusEdifici públic
Període1911-1929
EstilBeaux Arts - Monumentalisme Classicista
AutorFélix de Azúa i Adolf Florensa
Situació Avinguda Reina Cristina
És un dels més grans de l'Exposició, amb més de 16.000 m², amb planta irregular i coberta de voltes de formigó. Tres de les façanes presenten una columnata imponent, d'ordre toscà (la corba cap a la plaça, la de Paral·lel i la d'Av. M. Cristina) mentre les dues altres són més pobres. Pautant les columnates, templets amb arc de mig punt i volta rebaixada; a la plaça, un pòrtic d'entrada i a l'avinguda M. Cristina, una altra en forma d'arc de triomf.

A l'interior, la coberta es resol amb tres grans voltes de canó en sentit Av. M. Cristina- Lleida, creuades amb altres vuit voltes menors, en sentit Plaça Espanya-Palau Nacional.

Tot plegat mostra una doble incoherència. La primera, de l'edifici en si mateix, una falta d'harmonia entre les seves parts: el disseny de la planta, irregular i amb cinc façanes; el de les obertures, al davant i a un costat; i el del sostre, que forma una mena de reixat regular. I la segona, amb l'entorn: el Palau de Comunicacions resulta d'una potència tal en enfrontar-lo al Palau del Vestit, que es crea una descompensació entre ambdós. Mostra un defecte de projecte global de l'Exposició.

Mapa general
No està autoritzada la reproducció d’imatges o continguts sense el consentiment exprés de CEDIP