Pont penjant
(Amposta - Montsià)


Amposta - Pont penjant

Amposta - Pont penjant (Foto: Albert Esteves, 2023)

Amposta - Pont penjant

Amposta - Pont penjant (Foto: Albert Esteves, 2023)

Amposta - Pont penjant

Amposta - Pont penjant (Foto: Albert Esteves, 2023)

Amposta - Pont penjant

Amposta - Pont penjant (Foto: Francesc Vidal-Barraquer, 2023)

Amposta - Pont penjant

Amposta - Pont penjant (Foto: Francesc Vidal-Barraquer, 2023)

Amposta - Pont penjant

Amposta - Pont penjant (Foto: Albert Esteves, 2023)

Amposta - Pont penjant

Amposta - Pont penjant (Foto: Albert Esteves, 2023)

Amposta - Pont penjant

Amposta - Pont penjant (Foto: Albert Esteves, 2023)

Amposta - Pont penjant

Amposta - Pont penjant (Foto: Albert Esteves, 2023)

Amposta - Pont penjant

Amposta - Pont penjant (Foto: Albert Esteves, 2023)

Amposta - Pont penjant

Amposta - Pont penjant (Foto: Albert Esteves, 2023)

Amposta - Pont penjant

Amposta - Pont penjant (Foto: Albert Esteves, 2023)

Amposta - Pont penjant

Amposta - Pont penjant (Foto: Josep Salvany -Fons Salvany. Biblioteca de Catalunya-, 1921)

Amposta - Pont penjant

Amposta - Pont penjant (Foto: Josep Vidal Barraquer, anys 20)

Amposta - Una dona al pou, amb el pont penjant al fons

Amposta - Una dona al pou, amb el pont penjant al fons (Foto: Francesc Blasi -Arxiu Fotogràfic Centre Excursionista de Catalunya-, 1925-30)



TipusPonts i aqüeductes
Període1911-1929
AutorJosé Eugenio Ribera, eng.
Situació Av. de l'Alcalde Palau
InterèsEspecial interès Interessant
ProteccióBé cultural d'interès local (BCIL)
Donades les característiques del terreny i la profunditat del riu al seu pas per Amposta, quan l'Ajuntament presidit per Joan Palau i Miralles va decidir construir un pont sobre l'Ebre que substituís els antics passos de barca, es va optar per fer un pont penjant i es van adjudicar les obres a la Sociedad de Construcciones Hidráulicas y Civiles, dirigida per l'enginyer Eugenio Ribera. Inspirat en el pont de Brooklyn, va ser el segon pont penjant del món construït amb el sistema de formigó armat. La primera pedra es va col·locar l'any 1915 i es va obrir a la circulació el 1920. Destruït durant la guerra civil, va ser refet l'any 1939 i reforçat el 1957.

Els seus elements més representatius són els dos grans arcs de triomf que fan de pilars, situats a cada una de les ribes, els quals fan de suport dels cables tensors que aguanten el pes de l'estructura. Estan fets amb pedra molt ben tallada i presidits pels escuts reials i de la ciutat. Fa 24 metres d'altura i té una longitud de 134 m.

Mapa general
No està autoritzada la reproducció d’imatges o continguts sense el consentiment exprés de la Fundació per a la Difusió del Patrimoni Monumental Català