Casa Salas-Bulbena
(Barcelona | Via Laietana - Barcelonès)


Barcelona - Via Laietana, 49

Barcelona - Via Laietana, 49 (Foto: Albert Esteves, 2022)

Barcelona - Via Laietana, 49

Barcelona - Via Laietana, 49 (Foto: Albert Esteves, 2022)

Barcelona - Via Laietana, 49

Barcelona - Via Laietana, 49 (Foto: Albert Esteves, 2015)

Barcelona - Via Laietana, 49

Barcelona - Via Laietana, 49 (Foto: Albert Esteves, 2015)

Barcelona - Via Laietana, 49

Barcelona - Via Laietana, 49 (Foto: Albert Esteves, 2006)

Barcelona - Via Laietana, 49

Barcelona - Via Laietana, 49 (Foto: Albert Esteves, 2013)

Barcelona - Via Laietana, 49

Barcelona - Via Laietana, 49 (Foto: Rossend Gri, 2023)

Barcelona - Hotel Ohla. Façana carrer Comtal

Barcelona - Hotel Ohla. Façana carrer Comtal (Foto: Anna Corcoll, 2023)

Barcelona - Hotel Ohla. Façana carrer Comtal

Barcelona - Hotel Ohla. Façana carrer Comtal (Foto: Anna Corcoll, 2023)

Barcelona - Hotel Ohla. Façana carrer Comtal

Barcelona - Hotel Ohla. Façana carrer Comtal (Foto: Anna Corcoll, 2023)



TipusEdifici administratiu o institucional
Període1911-1929
EstilEclecticisme
AutorJoan A. Roig / Eusebi Bona (reforma) / Alonso i Balaguer (reforma)
Situació Via Laietana, 49
Promogut per Heribert Salas i Glòria Bulbena. És un edifici amb ampli xamfrà, obra dels anys 1924-26. L'any 1928, la planta baixa i l'entresol van ser ocupats pels magatzems Casa Vilardell, després d'una reforma efectuada per l'arquitecte Eusebi Bona.

La seva àmplia façana adopta formes arrodonides tant a les cantonades com a l'eix central. La monumentalitat de l'edifici li ve proporcionada pel cos central més elevat, cobert amb volta i embellit amb decoració abarrocada, sota el qual destaca la tribuna, amb tres arcs de mig punt.

Al primer decenni dels 2000, Alonso i Balaguer el van rehabilitar, després d'anys de canvis i mals usos, per convertir-lo en hotel. Exteriorment, la seva pàtina més visible és la façana lateral-posterior, cap al carrer Comtal, d'un blau llis i intens. La intervenció decorativa, no exempta de certa polèmica, de l'artista Frederic Amat, consistent en un espurneig d'ulls de ceràmica, ocupa tant tota aquesta cara de l'edifici com l'eix central de la façana principal.

Mapa general
No està autoritzada la reproducció d’imatges o continguts sense el consentiment exprés de la Fundació per a la Difusió del Patrimoni Monumental Català