La Dama del Paraigua
(Barcelona | Parc de la Ciutadella - Barcelonès)


Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua (Foto: Albert Esteves, 2007)

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua (Foto: Albert Esteves, 2007)

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua (Foto: Albert Esteves, 2007)

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua (Foto: Bernat Hervàs, 2012)

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua (Foto: Albert Esteves, 2013)

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua (Foto: Albert Esteves, 2013)

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua (Foto: Albert Esteves, 2013)

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua (Foto: Albert Esteves, 2018)

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua (Foto: Albert Esteves, 2018)

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua (Foto: Albert Esteves, 2018)

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua

Barcelona - Parc de la Ciutadella - Dama del Paraigua (Foto: Albert Esteves, 2018)



TipusFonts, pous i safareigs
PeríodeSegle XIX
AutorJoan Roig Solé
Situació Parc de la Ciutadella
ProteccióBé cultural d'interès local (BCIL)
És una de les fonts ornamentals més populars de Barcelona i un dels símbols del parc de la Ciutadella. Va ser esculpida l'any 1884 pel reusenc Joan Roig Solé (a qui cal no confondre amb el pintor luminista Joan Roig Soler). La figura que dona nom a l'obra no porta en realitat un paraigua sinó un antucà (del francès "en tout cas") que servia per protegir-se tant de la pluja com del sol. Va vestida segons la moda de l'època, detall molt poc habitual en l'escultura vuitcentista, d'arrel clàssica. És considerada com una obra que prefigura el modernisme.

Mapa general
No està autoritzada la reproducció d’imatges o continguts sense el consentiment exprés de la Fundació per a la Difusió del Patrimoni Monumental Català