L'Arumí
(Folgueroles - Osona)


Folgueroles - Mas L'Arumí

Folgueroles - Mas L'Arumí (Foto: Graciel·la Vidal, 2017)

Folgueroles - L'Arumí

Folgueroles - L'Arumí (Foto: Carme Torrents - Generalitat de Catalunya. Patrimoni. gencat.cat -, 1985)

Folgueroles - L'Arumí

Folgueroles - L'Arumí (Foto: Manuel Cazador - Arxiu Fotogràfic Centre Excursionista de Catalunya -, 1915)



TipusMasia
PeríodeSegle XIX
Situació Camí de l'Arumí- Solell de l'Arumí
L'Arumí és una casa coneguda ja el 1553, quan l'habitava Antoni Aromir. Amb planta en forma de L amb una torreta colomar, planta baixa i dos pisos i un barri a l'entrada. En la llinda d'una porta hi ha la data de 1802.

Prop se situa la font de les Bassetes, de la que s'abastia. La masia es localitza en la part del terme més abrupte i verge. De la seva pedrera de gres s'han abastit nombroses construccions, com el mateix Pedró.

Mapa general
No està autoritzada la reproducció d’imatges o continguts sense el consentiment exprés de la Fundació per a la Difusió del Patrimoni Monumental Català