Pont del carrer del Bisbe (Barcelona - Barri de la Catedral - Barcelonès)


Barcelona - Pont del carrer del Bisbe

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe (Foto: Albert Esteves, 2007)

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe (Foto: Albert Esteves, 2020)

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe (Foto: Albert Esteves, 2020)

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe (Foto: Albert Esteves, 2020)

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe (Foto: Albert Esteves, 2020)

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe (Foto: Albert Esteves, 2020)

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe (Foto: Albert Esteves, 2020)

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe (Foto: Albert Esteves, 2020)

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe (Foto: Albert Esteves, 2007)

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe (Foto: Rossend Gri, 2014)

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe (Foto: Albert Esteves, 2020)

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe (Foto: Albert Esteves, 2020)

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe

Barcelona - Pont del carrer del Bisbe (Foto: Albert Esteves, 2020)



TipusPortals, arcs, llindes
Període1911-1929
EstilHistoricisme
AutorJoan Rubió i Bellver
Situació Carrer del Bisbe
InterèsEspecial interès Interessant
El 1928, Joan Rubió i Bellver va construir el pont neogòtic que uneix la Casa dels Canonges amb el Palau de la Generalitat. La decoració s'inspira en les formes del gòtic flamíger. Malgrat la seva modernitat, constitueix una de les estampes més populars i un dels elements més fotografiats del Barri Gòtic barceloní.

La seva construcció no va estar, però, exempta de polèmiques. Se li criticava la seva fantasia, allunyada de la tradició local. A l'Esquella de la Torratxa es feia broma exposant les possibles utilitats del pont: I Per convertir-se en una estampa veneciana. II Per a representar una escena de Romeo i Julieta. III Per a fer-hi el Tenorio. IV Per a esperar que acabi de ploure. Rubió es defensava amb l'argument que, si Barcelona volia tenir un veritable Barri Gòtic, s'havia de desfer de les construccions que no ho eren i recrear-ne de noves, inspirades directament en aquell estil. Del seu projecte de reforma del barri, de fet, només es va arribar a construir aquest pont.
  • Si voleu aportar més imatges o informació d’aquest element, cliqueu aquí

Mapa general
No està autoritzada la reproducció d’imatges o continguts sense el consentiment exprés de CEDIP