Tipus | Edifici religiós |
Període | Segle XIII a XV |
---|
Estil | Romànic |
Situació |
Ctra. TP-3211, km 4. Des de Riudecanyes |
És una església d'una sola nau, coberta amb volta de canó apuntada, la qual és reforçada amb arcs formers cecs, adossats als murs laterals. El presbiteri està elevat respecte a la nau i això permet l'accés a la cripta. La coberta de l'absis és nervada i es pot considerar protogòtica. La seva unió amb la nau s'efectua per mitjà d'un arc apuntat, molt refet, que descansa sobre columnes recolzades en permòdols. La cripta consta de tres petites naus rectangulars, separades per dues files d'arcs formers, amb un pilar central.
La portada està formada per tres arquivoltes sostingudes per columnes cilíndriques de capitells llisos, igual que el timpà. L'únic element esculpit és el guardapols, perfilat en ziga-zaga, amb dues petites testes, molt desgastades.
En conjunt, es pot considerar un exemple de l'arquitectura romànica tardana d'inicis del segle XIII, amb elements i proporcions que avancen cap als nous models gòtics.