Túnel de la Torreta o de l'Argentera
(L'Argentera - Baix Camp)


L'Argentera - Túnel de la Torreta

L'Argentera - Túnel de la Torreta (Foto: Pradelldelateixeta, 2013)



TipusElement singular
Període1888-1910
AutorEduard Maristany Gibert, eng.
Situació Camí del Cementiri
El túnel de la Torreta o de l'Argentera va ser inaugurat l'any 1890, quan es va obrir la línia fèrria entre Reus i Falset. Travessa la serra del Pradell-l’Argentera entre les estacions de Duesaigües-L’Argentera i de Marçà-Falset. Amb més de 4 km de llargària, va ser el més llarg de tot l'estat al moment de la seva inauguració. Els treballs de construcció van ser molt dificultosos i van costar la vida a 14 persones.

L'enginyer que va dissenyar i dirigir les obres va ser Eduard Maristany Gibert (Barcelona, 1855 - 1941) que va arribar a ser director de la Companyia dels Ferrocarrils de Madrid a Saragossa i a Alacant (MZA). El túnel de l'Argentera és, tanmateix, la seva obra més destacada i per ella va merèixer el títol de Marquès de l'Argentera atorgat per Alfons XIII el 1918.

Mapa general
No està autoritzada la reproducció d’imatges o continguts sense el consentiment exprés de la Fundació per a la Difusió del Patrimoni Monumental Català