| Tipus | Art Públic |
| Període | 1976-2000 |
|---|
| Autor | Lluís Moreno, Mariano Pérez,Lluís Roca |
| Situació |
Autovia A-2, km 479,6 |
Convertida en tota una icona, la singular escultura situada a tocar de l'autoviaA-2, al seu pas per Sidamon, va ser construïda durant les obres de desdoblament de la N-II, l'any 1992. Va ser batejada amb el nom del cabdill ilerget Indíbil, però es coneix popularment com "lo Ninot", tot i que també se li ha dit "el caminant" o "el robot". Representa tant un treballador de l'autovia com un pagès que se'n va a regar. Està feta amb peces sobrants de les canonades que es van instal·lar per desviar les aigües. Les plaques que porta a les mans procedeixen del canal d’Urgell.
Des de l'inici va ser una obra polèmica, considerada grotesca i aberrant per alguns i simpàtica i trencadora per altres, però, amb el pas del temps, ha arribat a formar part de l'imaginari col·lectiu de la comarca i avui és estimada per (gairebé) tothom.