Tipus | Edifici religiós |
Període | Segle XVIII |
---|
Estil | Barroc |
---|
Autor | Fra Josep de la Mare de Déu (atrib.) / Taller-3 Arquitectura (reforma) |
Situació |
Carrer Sant Josep, 21 |
Interès | Especial interès  |
L'església de Sant Josep o dels Josepets formava part de l'antic convent carmelità i de l'Hospital de Sant Antoni Abat. El convent es va iniciar l'any 1737, però l'església no va ser consagrada fins a l'any 1784. La fundació del convent va ser promoguda pel patrici barceloní Ramon de Sembasart.
L'església és un bon exemple del barroc classicista derivat de la Contrareforma. És un temple de creu llatina, de nau única coberta amb volta de canó amb llunetes, amb capelles laterals i cimbori octogonal. La façana està formada per tres cossos, units amb dues cornises corbades. El cos central està coronat amb un gran frontó triangular. Al bell mig de la façana hi ha una fornícula, flanquejada per dos escuts en relleu: el dels Carmelites i el de Ramon de Sembasart. El campanar d'espadanya, de dos pisos, està situat a un lateral.
Durant els anys quaranta i cinquanta del segle XX va fer d'església parroquial mentre s'enllestien les obres de restauració de l'església de Sant Antoni.
El 2010, Taller-3 va restaurar la façana.